Kwaliteitscontroles schoonmaak.


Nulmetingen uitvoeren.

Tijdens een nulmeting wordt er getoetst of er geen achterstalling schoonmaakonderhoud is bij de contractovergang tussen schoonmaakdienstverleners.

De omstandigheden rond de schoonmaakkwaliteit van de "verlatende" dienstverlener worden hierbij bekeken aan de hand van een checklist met specifieke aandacht voor de periodieke schoonmaaktaken. Na afronding van de rondgang, bij voorkeur in het bijzijn van alle betrokken partijen en bij voorkeur enkele weken vóór de contractwissel, maken wij een objectief rapport op met verbeterpunten samen met een lijst van het weg te werken achterstallig schoonmaakonderhoud. Als onafhankelijk adviesbureau voor schoonmaakkwaliteit voert CleanConsult uw nulmeting uit.


VSR-KMS controles.

Onderdeel van een goede organisatie van de professionele schoonmaak is kwaliteitscontrole.
Er zijn talloze methodieken op de markt die de technische kwaliteit van schoonmaak meten.
Deze kwaliteitsmeetsystemen, vaak gebaseerd op VSR, hebben allemaal hun eigen specifieke aandachtspunten. Toch kan er niet één tippen aan het officiële kwaliteitsmeetsysteem van VSR.
VSR-KMS is wetenschappelijk onderbouwd en is daarmee het meest objectieve, transparante en reproduceerbare systeem dat er is. Het is de in NEN 2075 beschreven methodiek voor eindkeuringen, officiële kwaliteitsnorm in de schoonmaakdienstverlening. VSR-KMS voldoet daarmee als enige systeem aan zowel de eisen als de aanbevelingen van de Europese Norm EN 13549.
U kunt beroep doen op CleanConsult om de schoonmaakkwaliteit conform VSR-KMS te bewaken. Na afloop van de kwaliteitscontrole krijgt u een uitgebreid rapport met onze bevindingen en aanbevelingen.

(NEN 2075 is een Nederlandse norm voor het vastleggen van een objectief kwaliteitsmeetsysteem voor de schoonmaakdienstverlening binnen alle soorten gebouwen en locaties).


Meting schoonmaakbeleving.

Al sinds jaar en dag wordt de kwaliteit van schoonmaakdienstverlening technisch beoordeeld. Het overeengekomen schoonmaakbestek dient daarvoor als basis. De meting is te omschrijven als een op steekproeven en objectieve, visueel waarneembare criteria gebaseerd systeem dat de kwaliteit van de schoonmaakdienstverlening vaststelt. Daarin worden de ervaringen en bevindingen van de eindgebruikers echter niet meegenomen.
CleanConsult heeft de kennis en ervaring in huis met betrekking tot klantbelevingsmetingen. Het doel van de meting van de schoonmaakbeleving is schoonmaakdienstverlening in kaart te brengen onder eindgebruikers in een pand waar professionele schoonmaak, uitbesteedt aan een schoonmaakonderneming of in eigen beheer met eigen schoonmaakpersoneel, plaatsvindt.
Hierbij wordt er tevens rekening gehouden met omgevingsfactoren die de daadwerkelijke kwaliteitsbeleving zouden kunnen beïnvloeden. 

Bezoek door een Mystery Guest.

U hebt graag dat uw bezoekers tevreden de deur uit gaan. Dat is een dagelijkse uitdaging die om een voortdurende bijsturing vraagt.

Bij het inzetten van een Mystery Guest is het mogelijk om informatie te verzamelen over hoe bezoekers jullie schoonmaakservice ervaren.

Deze informatie is van belang om jouw organisatie de mogelijkheid te bieden om de schoonmaakservice te optimaliseren.


Wat doet een Mystery Guest?

Een inspecteur van CleanConsult bezoekt jouw winkel, bedrijf of instelling. Op basis van een vragenlijst beoordeelt de Mystery Guest jouw gebouw op verschillende inhoudelijke schoonmaakaspecten. Na het bezoek wordt een heldere rapportage overgemaakt met aandachtspunten en verbeterpunten om de schoonmaakservice te optimaliseren.

Uw schoonmaakmedewerkers zijn niet op de hoogte van het bezoek door de Mystery Guest en kunnen zich dan ook niet voorbereiden op een reguliere kwaliteitscontrole schoonmaak!